Kontakt/contact: edyta_to@wp.pl

czwartek, 15 października 2015

Płukana z jabłek















Chyba zostanę wiedźmą. Albo dostanę szlaban na wchodzenie do kuchni... Ostatnio nic nie potrafię zmarnować, na każdy składnik mam jakiś dziwny pomysł.
Tym razem ofiarą mojej pomysłowości padły... jabłka. Kroiłam plasterki do zimowego suszenia, wykroiłam gniazda nasienne i tak sobie myślę... A co, będą się marnować? Robimy płukankę!

Właściwości jabłka:
Posiada kwasy (a więc opcja domknięcia łuski włosa stała się kusząca): cytrynowy i jabłkowy. Więcej informacji jeśli chodzi o włosy nie potrzeba :). Kwasiory interesują mnie najbardziej.

Przygotowanie:
- Kroimy do garnka 2 jabłka, bądź jak komuś szkoda to 4 gniazda nasienne (ogryzki) .Najwięcej witaminy C znajduje się pod skórką jabłek, więc dobrze gdy do przygotowania użyjemy także części ze skórką.
- Gotujemy w czajniku wodę (ok. 0,5l).
- Zalewamy jabłka, przykrywamy pokrywką i odstawiamy aż płukanka się ostudzi.
- Otrzymujemy praktycznie całkowicie bezbarwną płukankę, pachnącą przyjemnie kompotem. 
- Przed użyciem przecedzamy. Włosy najpierw moczymy w płukance, później spłukujemy całą głowę. Oczywiście jak zawsze używamy do ostatniego płukania włosów ;) - czyli po płukance zostawiamy włosy do wyschnięcia.

Efekt: błyszczące i śliskie włosy :) <tym razem jesteście zmuszone uwierzyć na słowo bo nie mam zdjęcia ;), nie zawsze udaje się je zrobić :D<
Efekt jest bardzo podobny jak przy płukance z cytryny. Jednak mam wrażenie, że po jabłkach kolor nie zyskał ocieplenia jak przy cytrynach. Płukanka ta jest moim zdaniem ciekawą alternatywą płukanki z cytryn, jest dla osób które lubią eksperymentować. Ponadto cena cytryn rośnie i rośnie... Więc jeśli komuś szkoda użyć cytryny to może podebrać jabłko z drzewa sąsiada, albo kupić w sklepie taniej niż cytrynę :). 

1 komentarz:

  1. O tej płukance jeszcze nie słyszałam muszę spróbować :) Akurat jabłek w domu w nadmiarze to można próbować :D
    http://megmegi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

* Dziękuję za każdy komentarz! Jeśli mam czas, staram się odwdzięczać :)
*Klikam w linki!
* Nie obrażam się, jeśli ktoś proponuje obserwację za obserwację :). Jeśli mnie obserwujesz, poinformuj mnie o tym i podaj adres bloga! :)