Kontakt/contact: edyta_to@wp.pl

czwartek, 22 października 2015

Gdy kosmetyk się nie sprawdza... Alternatywne zastosowanie wybranych kosmetyków.





Cześć! 
Czasami nasze szafki zalegają stertą kosmetyków, które "mniej lubimy" bądź wcale się nie sprawdzają i nie wiemy co z nimi zrobić, a data ważności nie ubłagalnie biegnie ku końcowi.

Pierwsze dwa zastosowania będą oderwane od reszty i nie dotyczą żadnego konkretnego kosmetyku :).

1. Po pierwsze można dać kosmetyki komuś bliskiemu - mamie, siostrze, babci, koleżance :) - jeśli ktoś nie lubi niepotrzebnego chomikowania zawsze może sprawić komuś radość.

2. Po drugie - zorganizować rozdanie na blogu! Jeśli macie oczywiście bloga;). Nie jestem absolutnie przeciwko robieniu rozdań, w których do wygrania są używane kosmetyki (no chyba, że jest to szminka :P). Jaki Wy macie na to pogląd? Ostatnio na jednym blogu widziałam jak dziewczynie ktoś ubliżał z anonima, że powinna się wstydzić organizowania konkursu z używanymi nagrodami... Szkoda słów.

To teraz konkretnie.

1. OLEJ. Jeśli olej nie spasował nam do włosów solo, mamy tutaj wielki wachlarz możliwości:
- Olejek do ciała,
- do twarzy
- do relaksującej kąpieli
- do masażu,
- do demakijażu,
- do używania jako dodatek do maski do włosów,
- do celów spożywczych (jednak trzeba sprawdzić czy do tego się nadaje),
- do golenia,
- z olejów można wykonywać także ciekawą bazę do peelingu np. kawowego (moja ulubiona proporcja: 1 łyżka oleju : 1 łyżeczka kawy)

2. ODŻYWKA/MASKA:
- do mycia włosów,
- jako baza pod olej (olejowanie na odżywkę),
- do golenia,
- jako balsam pod prysznic (używałam tak czasami masek nawilżających, lub olejowych i byłam bardzo zadowolona z miękkości ciała :) - miziamy ciało nielubianą odżywką/maską  i spłukujemy),
- gdy odżywka/maska się nie sprawdza to nie oznacza, że trzeba ją włosowo przekreślić ;) - zawsze możemy pokombinować z półproduktami, olejami, lub z mieszaniem z innym produktem do włosów,
- jako płyn do płukania tkanin.

3. SZAMPON/ŻEL DO MYCIA CIAŁA:
- może być płynem do kąpieli w wannie ;),
- może też stać się mydłem,
- do golenia,
- do ręcznego prania,
- do mycia pędzli,
- do mycia podłóg w domu (patent z pierwszego roku studiów, gdy nie było czym syfku umyć :D),
- szampon może stać się żelem do mycia ciała.

4. SERUM NA WŁOSY:
- zmieszanie z olejem do olejowania włosów,
- zmiękczające serum do rąk i stóp,
- dodatek do maski/odżywki.

5. PASTA DO ZĘBÓW:
- czyszczenie srebra,
- punktowe stosowanie na wypryski,
- na opryszczkę (ziołowe pasty najlepiej łagodzą swędzenie i uczucie "pulsowania").

6. KREM DO TWARZY:
- balsam do ciała,
- sprawdza się także w pielęgnacji stóp,
- kremowanie włosów (alternatywa olejowania)
- potraktowanie w małej ilości suchych włosów kremem sprawia, że stają się zdyscyplinowane (czytamy czy w składzie nie ma potencjalnego wysuszacza!) - dobry trik na zimę, szczególnie jeśli w składzie jest parafina,
- krem do rąk.

7. PERFUM LUB MGIEŁKA
- odświeżacz powietrza,
- mgiełka dobrze się sprawdza w roli zapaszku dla pościeli :).

8. BALSAM DO CIAŁA:
- jeśli ma ciekawy skład możemy użyć go do kremowania włosów (alternatywa olejowania),
- do wygładzania niesfornych końcówek włosów (w małej ilości, sprawdzamy skład!)

9. LAKIER DO PAZNOKCI:
- chyba każdej z nas znany sposób na oczka w rajstopach :),
- do pomalowania kluczy na różne kolory :) - aby się nie mylić jeśli mamy ich dużo (sama swoje klucze pomalowałam na odmienne kolory i już się nie mylę).


To tyle :). Właśnie w tych obszarach trafiam na najwięcej bubbli :). Eyeliner, tusz, podkład to produkty wśród których mam swoje perełki i nigdy ich nie zmieniam, więc nie znane są mi ich alternatywne zastosowania.


Macie jakieś fajne patenty do powyższych kosmetyków, których nie wymieniłam? Chętnie poczytam Wasze pomysły!
Buziaki! ;*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

* Dziękuję za każdy komentarz! Jeśli mam czas, staram się odwdzięczać :)
*Klikam w linki!
* Nie obrażam się, jeśli ktoś proponuje obserwację za obserwację :). Jeśli mnie obserwujesz, poinformuj mnie o tym i podaj adres bloga! :)